Holland, R. & Knorr, L. (2024). Schätzen, Messen und
Vorstellung in verschiedenen Größenbereichen. In E. Freund, L. Kortmann, Y.
Loeppke & M. Wendler (Hrsg.), Für die Zukunft – Lernen, forschen leben.
Book of Abstracts der 5. Interdisziplinären Graduiertenkonferenz der
Universität Trier (S. 20). https://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.10804473
Hoth, J. & Heinze, A. (2024). Welche Strategien verwenden Grundschulkinder beim Schätzen von Längen?: Eine Machbarkeitsstudie auf Basis von Eyetracking-Analysen. In C. Heil & D. Bönning (Hrsg.), Mathematische Begegnungen mit Kindern schätzen lernen: Festschrift für Silke Ruwisch. (S. 71-81). WTM. https://doi.org/10.37626/GA9783959872386.0.06
Dreher, A., Hoth, J., Lindmeier, A. & Heinze, A. (2023).
Der Bezug zwischen Schulmathematik und akademischer Mathematik: schulbezogenes
Fachwissen als berufsspezifische Wissenskomponente von Lehrkräften. https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-662-64381-5_5
Holland, R., Hoth, J. & Heinze, A. (2023). Examining accuracy and strategy
choice on the estimation of length. In M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L.
Rubel, M. Tabach (Hrsg.), Proceedings of the 46th Conference of the
International Group for the Psychology of Mathematics Education. (Vol.
1, S. 257). PME.
Kaiser, G., Scheiner, T., Ayalon, M., Kosko, K., Kersting, N., Fernandez, C., Superfine, A., Walkoe, J., Bastian, A., Hoth, J. & Jory, M., Yang, X. & Choy, B. H. (2023). Innovative research approaches to mathematics teacher noticing. In M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L. Rubel & M. Tabach (Hrsg.), Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 1, S. 103-133). PME 46.
Hoth, J.,
Jory, M. & Kaiser, G. (2022). Identifying and dealing with student errors
in the mathematics classroom: Cognitive and motivational requirements. Frontiers
in Psychology, 13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1057730
Hoth, J., Heinze, A., Huang, H.-M., Weiher, D., Niedermeyer,
I. & Ruwisch, S. (2022). Elementary
School Students' Length Estimation Skills - Analyzing a Multidimensional
Construct in a Cross-Country Study. International Journal of Science and
Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10323-0
Hoth, J., & Heinze, A. (2022). Das Schätzen von Längen in der Grundschule: Welche Schätzsituationen sollten im Mathematikunterricht thematisiert werden? in K. Eilerts, R. Möller, & T. Huhmann (Hrsg.), Auf dem Weg zum neuen Mathematiklehren und -lernen 2.0: Festschrift für Prof. Dr. Bernd Wollring (S. 145-159). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-33450-5_10
Knorr, L., Schadl, C. & Hoth, J. (2022). Größenvorstellungen zu Längen in der Primarstufe - Welche Facetten sind Teil dieses Konstrukts? Beiträge zum Mathematikunterricht 2022. Münster: WTM.
Weiher, D. F., Ruwisch, S., Huang, H.-M. E., Hoth, J., & Heinze, A. (2022). Modelling the Complexity of Measurement Estimation Situations: A Theoretical Framework for the Estimation of Lengths. Mathematica Didactica, 45. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2022.1593
Neumann, I., Sorge, S., Hoth, J., Lindmeier, A., Neumann, K., & Heinze, A. (2021). Synergy effects in learning? The influence of mathematics as a second subject on teacher students' physics content knowledge. Studies in Higher Education, 46(10), 2035-2046. https://doi.org/10.1080/03075079.2021.1953335
Hoth, J., Jeschke, C., Dreher, A., Lindmeier, A., & Heinze, A. (2020). Ist akademisches Fachwissen hinreichend für den Erwerb eines berufsspezifischen Fachwissens im Lehramtsstudium? Eine Untersuchung der Trickle-down-Annahme. Journal für Mathematik-Didaktik, 41(2), 329-356. https://doi.org/10.1007/s13138-019-00152-0
Huang, H-M., Heinze, A., Ruwisch, S., Hoth, J., & Chang,
H-W. (2019). Investigating
junior high school students' length estimation ability and strategies. in A.
Rogersen, & J. Morska (Hrsg.), The Mathematics Education for the Future Project:
Proceedings of the 15th International Conference: Theory and Practice: An
Interface or a Great Divide? 4-9 Aug, 2019, Maynooth University, Kildare,
Ireland (S. 223-228). (Conference proceedings in mathematics education; Band
4). WTM.
Hoth, J., Heinze, A., Weiher, D. F., Ruwisch, S., & Huang, H-M. (2019). Primary school students length estimation competence: A cross-country comparison between Taiwan and Germany. in J. Novotná, & H. Moraová (Hrsg.), Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics (S. 201-211). Charles University, Faculty of Education. https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf
Hoth, J., Kaiser, G., Döhrmann, M., König, J., & Blömeke, S. (2018). A situated approach to assess teachers' professional competencies using classroom videos. in O. Buchbinder, & S. Kunzte (Hrsg.), Mathematics teachers engaging with representations of practice: A dynamically evolving field (S. 23-45). (ICME-13 Monographs). Springer International. https://doi.org/10.1007/978-3-319-70594-1_3
Hoth, J. & Everinghoff, A. (2017). Gute Lehre in der
Lehrerbildung: Ein Pilotprojekt zur Verknüpfung von fachwissenschaftlichen,
fachdidaktischen und bildungswissenschaftlichen Aspekten in der Mathematiklehrerausbildung
an der Universität Vechta. Greifswalder Beiträge zur Hochschullehre. Druckhaus
Panzig, Greifswald, S. 81-90.
Hoth, J., Kaiser, G., Busse, A., Döhrmann, M., König, J.
& Blömeke, S. (2017). Professional
competences of teachers for fostering creativity and supporting high-achieving
Students. ZDM Mathematics Education, 49(1), 107-120. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0817-5
Hoth, J., Schwarz, B., Kaiser, G., Busse, A., König, J.
& Blömeke, S. (2016). Uncovering
predictors of disagreement: Ensuring the quality of expert ratings. ZDM
Mathematics Education, 48(1-2), 83-98.
Hoth, J., Döhrmann, M., Kaiser, G., Busse, A., König, J.
& Blömeke, S. (2016). Diagnostic
competence of primary school mathematics teachers during classroom situations. ZDM
Mathematics Education, 48(1-2), 41-54.
Hoth, J. (2017). Situation-specific diagnostic competence of mathematics teachers - a qualitative supplementary study of the TEDS-follow-up project. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (S. 2900-2907). CERME 10.
Hoth, J. (2016). Situationsbezogene Diagnosekompetenz von
Mathematiklehrkräften eine Vertiefungsstudie zur TEDS-Follow-Up Studie.
Springer Spektrum. https://doi.org/10.1007/978-3-658-13156-2
Hoth, J., Schwarz, B., Kaiser, G., Busse, A., König, J.
& Blömeke, S. (2016). Uncovering
predictors of disagreement: Ensuring the quality of expert ratings. ZDM
Mathematics Education, 48(1-2), 83-98.
Hoth, J., Döhrmann, M., Kaiser, G., Busse, A., König, J.
& Blömeke, S. (2016). Diagnostic
competence of primary school mathematics teachers during classroom situations.
ZDM Mathematics Education, 48(1-2), 41-54. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0759-y
Kaiser, G., Blömeke, S., König, J., Busse, A., Döhrmann, M. & Hoth, J. (2016). Professional competencies of (prospective) mathematics teachers - cognitive versus situated approaches. Educational Studies in Mathematics, 94(2), 161-182. https://doi.org/10.1007/s10649-016-9713-8
Pankow, L., Kaiser, G., Busse, A., König, J., Blömeke, S., Hoth, J. & Döhrmann, M., (2016). Early career teachers’ ability to focus on typical students errors in relation to the complexity of a mathematical topic. ZDM Mathematics Education, 48(1-2), 55-68. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0763-2
Blömeke, S., König, J., Suhl, U., Hoth, J. Döhrmann, M.
(2015). Wie situationsbezogen ist die Kompetenz von Lehrkräften? Zur
Generalisierbarkeit der Ergebnisse von videobasierten Performanztests.
Zeitschrift für Pädagogik, 61(3), 310-327. https://doi.org/10.25656/01:15350
Blömeke, S., Hoth, J., Döhrmann, M., Busse, A., Kaiser, G. & König, J. (2015). Teacher change during induction: Development of beginning primary teachers' knowledge, beliefs and performance. International Journal of Science and Mathematics Education, 13(3), 287-308. https://doi.org/10.1007/s10763-015-9619-4
Kaiser, G., Busse, A., Hoth, J., König, J., & Blömeke,
S. (2015). About the
complexities of videobased assessments: Theoretical and methodological
approaches to overcoming shortcomings of research on teachers' competence.
International Journal of Science and Mathematics Education. 13(2),
369-387. https://doi.org/10.1007/s10763-015-9616-7